سوالات مهم درباره لیپوماتیک

احتمالا می‌دانید بهترین روش برای رسیدن به تناسب اندام، اصلاح سبک زندگی یعنی مصرف به اندازه غذاهای سالم، پرهیز از خوراکی‌های پرکالری و چرب و افزایش تحرک روزانه است، اما کم نیستد افرادی که دنبال میانبرهای لاغری می‌گردند و یکی از روش‌هایی که بتازگی مد شده و سر و صدای زیادی هم کرده، روش لیپوماتیک یا همان پیکرتراشی است.تا چه حد درباره لیپوماتیک اطلاعات دارید؟اگر شما هم به لیپوماتیک فکر میکنید با ما همراه باشید تا به 14 سوال اساسی در مورد لیپوماتیک پاسخ دهیم.

1- چقدر طول می کشد تا نتایج لیپوماتیک را ببینیم؟

اکثر بیماران 90٪ از نتایج لیپوماتیک نهایی را یک تا سه ماه بعد از عمل مشاهده می کنند. چند هفته اول بعد از عمل، تورم پس از عمل وجود دارد.

2-درد پس از عمل لیپوماتیک چقدر طول میکشد؟

در طول دو روز پس از لیپوماتیک ، میزان درد بستگی به نوع بیهوشی مورد استفاده برای لیپوماتیک دارد. بی حسی موضعی معمولا بیش از 24 ساعت پس از عمل ادامه می یابد. درد معمولا 2 تا 4 روز پس از لیپوماتیک شدیدتر می شود و سپس به طور پیوسته کاهش می یابد.

3- آیا لیپوماتیک ایمن است؟

مقدار چربی که می تواند با خیال راحت برداشته شود محدود است. اما خطراتی وجود دارد، از جمله عفونت، بی حسی و زخم. اگر چربی بیش از حد برداشته شود، ممکن است در پوست ناهمواری هایی دیده شود. خطرات جراحی بستگی به مقدار چربی برداشته شده دارد .

4-  عمل لیپوماتیک چقدر طول می کشد؟

به طور معمول بیمار 3 تا 7 ساعت تحت جراحی قرار می گیرد. البته جراحی واقعی فقط 2 تا 3 ساعت طول می کشد. مدت زمان لازم برای تکمیل لیپوماتیک بستگی به سایز بیمار، تعداد مناطق تحت درمان و نوع بیهوشی مورد استفاده دارد.

5- بهبود زخم های شکم  بعد از لیپوماتیک چقدر طول میکشد؟

در طول هفته دوم، منطقه درمان متورم است اما درد و کبودی در حال کاهش است. همچنین باید لباس مخصوص خود را بپوشید تا بهترین نتیجه را ببینید. ممکن است 10 تا 14 روز پس از عمل جراحی احساس کنید آماده بازگشت به محل کار و کارهای روزانه هستید.

6- چه مدت بعد از عمل لیپوماتیک می توانید ورزش کنید؟

به طور کلی یک تا سه ماه طول می کشد تا تمام تورم از بین برود. به همین دلیل، معمولا به بیماران توصیه می شود تا 4 هفته از ورزش اجتناب کنند. اگرچه برخی ممکن است دو هفته بعد از عمل شروع به ورزش کنند.

7- چقدر طول می کشد تا تورم پس از لیپوماتیک از بین برود؟

در صورتی که محل برش ها با بخیه بسته نشده باشد و از لباس مخصوص استفاده کنید (3 تا 6 روز)، 90٪ تورم 4 هفته پس از لیپوماتیک برطرف می شود.

8- آیا اثر زخم لیپوماتیک بر روی بدن ما باقی می ماند؟

از آنجا که زخم ها بسیار کوچک هستند، معمولا قابل توجه نیستند. یک جراح ماهر قادر است زخم ها را در ناحیه پنهانی در بدن شما، مانند موهای شرمگاهی و یا ناف قرار دهد، به طوری که به راحتی قابل مشاهده نباشند. . بسیاری از بیماران در اثر لیپوماتیک هیچ اثری از زخم مشاهده نمی کنند.

9- آیا می توان پس از لیپوماتیک پوست را سفت کرد؟

لیپوماتیک تکنیک حداقل تهاجمی برای حذف چربی (نه پوست) است. بهتر است این عمل در بیماران با پوست خوب، یعنی بدون پوست اضافی و پوست سست، انجام شود.

10-آیا لیپوماتیک دردناک است؟

جراحی لیپوماتیک به خودی خود دردناک نیست. بیمارانی که بیهوشی عمومی دریافت می کنند در حین جراحی بیدار نمی شوند و هیچ چیز را احساس نمی کنند. بیمارانی که بی حسی موضعی دریافت می کنند، ممکن است در طی مراحل (بدون درد) احساس فشار کنند.

11- آیا عمل لیپوماتیک تحت پوشش بیمه درمانی قرار دارد؟

از آنجا که لیپوماتیک یک عمل جراحی زیبایی است، بیمه پزشکی آن را پوشش نمی دهد، مگر اینکه دلیل پزشکی برای آن وجود داشته باشد. گاهی اوقات بیمه درمانی برای درمان لیپوم های زیر پوست (تومورهای کوچک چربی زیر پوست) لیپوماتیک را تحت پوشش قرار می دهد.

12- با لیپوماتیک چقدر وزن کم می کنیم؟

در حالت ایده آل، بیمار باید بعد از لیپوماتیک معادل وزن چربی حذف شده کاهش وزن داشته باشد.

13- آیا امکان دارد در محل انجام لیپوماتیک افزایش وزن رخ دهد؟

در صورتی که کالری بیشتری نسبت به کالری که می سوزانید، مصرف کنید امکان بازگشت چربی ها وجود دارد.

14- عمل لیپوماتیک چقدر طول می کشد؟

به طور متوسط 3 تا 7 ساعت عمل جراحی طول می کشد. البته جراحی واقعی فقط 2 تا 3 ساعت طول می کشد. مدت زمان لازم برای تکمیل لیپوماتیک بستگی به سایز بیمار، تعداد مناطق تحت درمان و نوع بیهوشی مورد استفاده دارد.
 برای به اشتراک گذاشتن این مطب در شبکه های اجتماعی از لینک های زیر استفاده کنید:

همین حالا تماس بگیرید

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید: